manolya

Cumartesi, Aralık 03, 2005

Elisini söyle, sana kim oldugunu söyleyeyim.

burcu ve yasemen sayesinde tekrar birlikteyiz. Bu sobelemeler de olmasa hiç sesim çikmayacak degil mi?
1.Ilk elisi ne zaman yapmaya basladiniz, neyi kimden ögrendiniz?
Elisi yapmaya annemle misafirlige giderken uslu durmam için yanina aldigi igne-iplik-kumas üçlüsü ile basladim. Herkes birseyler yaparken resim yapmak veya kitaplari karistirmak beni kesmiyordu dogrusu. Daha sonra tig isini ögrenmeye calistim. Tam olarak kimden ögrendigimi hatirlamiyorum, galiba herkesten birseyler ögrendim. Örgüye annemle basladim, mekigi bir komsumuzdan ögrendim. Kimin elinde birsey görsem hemen ögrenmek denemek isterdim. Hali dokuyan bir hanimdan onu bile ögrenmistim, uygulama firsatim olacakmis gibi...
2.Ilk yaptiginiz elisinizi sakliyor musunuz, fotografi var mi? Peki ya en cok sevdiginiz elisiniz hangisi, fotografi var mi?
Buna hayir diye cevap verecektim, annem ilk ögrendigim danteli buldu. 3. veya 4. siniftaydim sanirim. Ögretmenim kendisine de yapmami istemisti. Bitirmek bana öyle zor gelmisti ki.
Sevmedigim seyleri yapamam, yapsam da bitiremem, bitirsem de bitene kadar söylenir dururum.
3.Günde elisi icin ne kadar vakit ayiriyorsunuz?
Kesin bir süre vermem zor. Bitebilecek gibi birseyse bitirmeden birakamam. Televizyon seyrederken bos duramam. Aslinda örgü örmek için televizyon seyrettigim oluyor bazen.
4.Bilmediginiz ve ögrenmek istediginiz bir elisi var mi?
Herseyi ögrenmek en azindan denemek isterim. Dantel anglez bana hep ulasilmaz gelmistir, boyama teknigi olarak Zostovo'yu ögrenmeyi çok istiyorum. Ananecigimden kalan file isi örtüler var. O öldügünde ben 4 yasindaydim, daha büyük olsaydim mutlaka ögrenirdim.
Bütün bunlarin yaninda saglik sorunlarim nedeniyle yarim biraktigim Hat var. Hala bir eser gördügümde içim sizlar.
5.Bundan sonra sadece tek bir elisi tarzinda calisacaksiniz desek, ne secersiniz; dantel, örgü, boyama vs?
Demeyin n'olur. Örgüyü çok seviyorum. Tig ile çalismayi da.
6. Sizce en zor elisi hangisi, niye?
Igne oyasi diyebilirim. Sadece hafif örnekleri yapabiliyorum. Öyle agir ilerliyor ki...
7. Yaptiginiz elisileriyle ilgili mutlaka olmasi lazim dediginiz bir sey var mi? (renk, model, kullandiginiz alet gibi)
Kendim kullanacaksam genelde klasik renkleri tercih ediyorum örgüde.
Baskalarinda çok sevmeme ragmen açik mavi giyemiyorum. Her rengin her tonunu sevemem. Dantel örtülerde krem ve bej tercihim. Sis olarak 3-5 araliginda çalisiyorum, daha ince ve daha kalinlari kullanmiyorum pek. Dantel tiglarim da çok ince olmaz genellikle. Dantel örnegi olarak karisik olanlari seviyorum. Örgüde de örnekli olanlar daha hizli ilerliyor gibi geliyor.
8. Ya peki yaptiginiz örneklere isim nereden buluyorsunuz?
Isim bulmuyorum. Onun için blogumda genelde "kazak", "kolye",
"dantel" gibi yaratici basliklar görüyorsunuz...

Kim oldugunu söyle, sana elisini söyleyeyim

1. 5 kelime ile kendini tarif eder misin
Inatçi, duygusal, içe dönük, sabirli, daginik.
2. Mümkün olsa, su söyle olsaydi dedigin bir fiziksel özelligin var mi?
Hayir.
3. Kendinde begendigin özelligin nedir?
Insanlara deger vermem(degisik zamanlarda degisik kisiler tarafindan hatam olarak degerlendirilmisti bu, onlara inat).
4. Keske böyle olmasaydi dedigin huylarin var mi?
Herseyi kafama takmam, küçük seylere üzülmem. Daha rahat olabilmeyi çok isterdim. Kolay unutabilmeyi de.
5. Son soru ama bunu sen cevaplamayacaksin. Sanal arkadaslarinla yarin önceden belirlediginiz bir yerde bulusacaksiniz. Nasil birini bekliyorlar? Nasil birini görünce "aa bu gelen Manolya" diyecekler?
Ben çoktandir ugramadigimdan arkadaslar hakkinda tahminde bulunamadim. Bakalim onlar beni nasil hayal ediyorlar? Kimler kaldi bilmiyorum ama ben
incik boncuk ve funda'yi sobeliyorum.

14 Comments:

At 3:19 ÖS, Anonymous Adsız said...

Senin yazdiklarini okuyunca testi biraz yanlis anladigimi anladim.Su 5 kelime olayi yoktu bende!Neyse sonra düzeltirim.Encok ikinci soruyuya yazdigin cevabi begendim.Ama 5 kelimeye bir kelime eklemem gerekirse bu "patavatsizlik" olurdu.Ikimizin ortak özelliklerinden.Iyi ki önem veriyorsun insanlara.Yasemen

 
At 7:35 ÖS, Blogger Tuhfe said...

Manolya Zostovo tekniği nasıl bir şey! hiç duymamıştım. Aslında ben de elişi yaparken Tv izliyorum, daha doğrusu çoğunlukla dinliyorum.

İlla ki fiziki görünüm hakkında akla gelenleri söylemek gerekecekse, beyaz tenli siyah düz saçlı, normalden uzun boylu biriymişsin gibi geliyorsun!
Bakalım ne kadar doğru!

Sevgiler.

 
At 10:05 ÖÖ, Blogger NAZLICA said...

Sevgili Manolya, Yazdıklarını zevkle okudum. Tuhfe gibi ben de Zostova tekniğini merak ettim. Elişinde çok marifetli olduğun ortaya çıktı, meraklı ve inatçısın.Mutluluklar dilerim.

 
At 11:42 ÖÖ, Blogger manolya said...

Zostovo Rus boyama teknigi. One stroke çalismasini andiriyor biraz ama çok daha derinligi olan resimler çikiyor ortaya. http://www.artrusse.ca/zhostovo.htm adresinde bu sanattan örnekler var.
Güzel sözleriniz ve ziyaretiniz için tesekkürler arkadaslar.
Sevgiler

 
At 12:30 ÖS, Anonymous Adsız said...

Tekniği rus tekniği adıyla görmüştüm ,çok güzel bir teknik verdiğin linkteki örnekleri yapmak için kaç fırın ekmek yemem lazım bilemiyorum :)

Ben seni uzun sayılabilecek boyda ,beyaz tenli ve kumral düşünüyorum Manolya .Tuttumu ki ?

 
At 10:44 ÖS, Blogger manolya said...

Yorumlariniz için tesekkürler arkadaslar. Çogunuz beni beyaz tenli olarak hayal etmissiniz ki bu dogru. Saclarim kumral, orta boyda ve kivircik. Gözlerim koyu kahve, boyum 1.65, kilom 50-51. Evet Burcu'cugum, evli degilim. İpek'cigim, annem sag allaha sükür, anneannemi çok kücükken kaybettim. Iyi dileklerin için tesekkürler. Zostovo teknigi çok güzel bir boyama teknigi. Sanirim kedi dili dedikleri yuvarlak uclu bir firca ve her rengin en az 3 tonu ile uygulaniyor. Bazi kurslara sordum ama ögretmiyorlardi. Derya Gibi'ye katilan bir anne kiz vardi ve onlar uygulamislardi. Arastirmalarim sürüyor. Ayrintili bilgi edinince haber verecegim.
Hepinize sevgiler.

 
At 5:39 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Manolya umarım iyisindir.Uzun zamandır sayfan değişmedi de...

 
At 7:41 ÖS, Blogger Serpilce said...

Yeni yıl sana ve ailene mutluluklar getirsin.
Sevgilerimle.

 
At 8:36 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Manolya yeni yilini kutlar mutluluklar dilerim.

 
At 11:44 ÖÖ, Blogger morelmas said...

Gönlünüzden ne geçiyorsa?Bir umut , bir beklenti?
Yeni yıldan istediğiniz her şey gerçek olsun.
Her zaman , her yerde Sevgiyle kalın.

Morelmas

www.morelmas.com

 
At 12:10 ÖS, Anonymous Adsız said...

Yeni yılınız kutlu olsun...Yeni yılda yeni umutlarımız hiiiiiç bitmesin..Mutlu yıllar..

 
At 3:03 ÖS, Blogger Tuhfe said...

Yeni yilin kutlu olsun.
Sevgiler.

 
At 3:28 ÖS, Anonymous Adsız said...

Mutlu seneler Manolya...

 
At 9:18 ÖÖ, Blogger akçahan said...

Manolya ya!.. Sabah sabah ne üzüldüm 4 yaşında annesini kaybetmiş, kim büyüttü acaba diye ne senaryolar geçti kafamdan. Oh yorumlarda öğrendim annenin sağ olduğunu, anneannen tüm geçmişlerimizle nur içinde yatsın canım.Gerçi sonucunu yazmışın ama ben senin sarışın ve hoş bir hanım olduğunu düşünmüşümdür hep.Sevgilerimle ( rahatsızlığı neydi acep genç yaşta diye üzülüp kurduğum anneciğine selamlar ayrıca.)

 

Yorum Gönder

<< Home