manolya

Pazar, Ekim 23, 2005

Selanik örnegi

Münevver Hanim'in istegi üzerine Selanik örnegini anlatmaya çalisacagim. Bu örgü iki degisik sekilde örülebiliyor, ben ikisini de anlatacagim. Küçük bir parça olarak örülüp denenerek daha kolay gelen yöntemin uygulanmasini tavsiye ederim.
1. Yöntem:
Tek sayida ilmek üzerine çalisilir. Ilk sira 1 kenar ilmek,*1 düz 1 ters*1 düz, 1 kenar ilmek.
2. sira: 1 kenar ilmek, *1 ters, 1 düz örmeden alinir ve sisin üzerine 1 dolama yapilir, 1 ters, 1 düz örmeden alinir ve sisin üzerine 1 dolama yapilir* 1 ters, 1 kenar ilmek.
3. sira: 1 kenar ilmek,*1 düz örmeden ve sisin üzerine dolama yapilarak alinir, önceki sirada örmeden alinan ilmek üzerindeki dolama ile birlikte ters olarak örülür* 1 düz örmeden sisin üzerine dolama yapilarak alinir, 1 kenar ilmek.
2. ve 3. sira sürekli örülür.
2. Yöntem:
Tek sayida ilmek üzerine çalisilir. Ilk sira 1 kenar ilmek,*1 düz 1 ters*1 düz, 1 kenar ilmek.
2. sira: 1 kenar ilmek, * 1 düz, 1 çift ilmek( sisteki ilmege degil de bir alttaki siraya batip düz örüyoruz)* 1 düz, 1 kenar ilmek.
3. sira: 1 kenar ilmek, *1 çift ilmek, 1 düz* 1 çift ilmek, 1 kenar ilmek.
2. ve 3. sira sürekli tekrar edilir.
(* larin arasindaki islemler sürekli tekrar edilir, son 2 ilmegin biri yazildigi gibi, digeri kenar ilmek olarak örülür. )
Umarim anlatabilmisimdir.

14 Comments:

At 1:16 ÖS, Anonymous Adsız said...

SEVGILI MANOLYA COK TESEKKÜR EDER0M FAZLA BILGIDEN ZARAR GELMEZ.COK COK TESEKKÜR EDERIM.ELINE YÜREGINE SAGLIK.SEVGIYLE KAL.ÖZLEDIK SENI.

 
At 2:43 ÖS, Blogger manolya said...

Rica ederim, geciktigim için özür dilerim, yorumunuzu yeni gördüm. Ben de sizleri çok özledim. Böyle uzun aralar vermemeye çalisacagim.
Sevgiler

 
At 11:24 ÖS, Blogger Tuhfe said...

Sevgili Manolyaellerine saglik, her ikisi de cok guzel olmus. Ben ozellikli hirkayi daha cok sevdim. Sicacik, iyi gunlerde giymen dilegiyle.

 
At 5:12 ÖÖ, Blogger nagice said...

evet canım bayağı bir ara verdin ama kazaklar çok şık olmuş.ellerine sağlık..

 
At 9:46 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Çok güzel anlatmışsın bilmeyenlerde çok rahat yapabilir bu anlatımla ,ağzına sağlık :)

Örgülerinide çok beğendim Manolya,özellikle hırkan çok hoş olmuş güle güle giy,örgünde çok muntazam...

 
At 11:39 ÖS, Blogger manolya said...

Sizlerle yeniden bulusmak çok güzel arkadaslar. Güzel sözleriniz için tesekkürler.
Sevgiler

 
At 9:29 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

merhaba gerçekten bir süredir yoktun ve ben her gün sitene uğrayıp bakıyordum geldin mi diye dün bakamaıştım.Dün de gelmişsin ve çok güzel bir örnek tarif yazmışsın..teşekkürler

 
At 7:43 ÖS, Anonymous Adsız said...

Ellerinize sağlık.Hırkayı çok beğendim.Boyu ve modeli çok hoş olmuş.

 
At 1:17 ÖS, Blogger manolya said...

Tesekkürler Filiz ve Beyhan.
Sevgiler

 
At 8:01 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba
ellerinize sağlık.ben daha yeni örmeyi öğreniyorum.o yüzden anlattığınızdan pek birşey anlamadım acaba bunu resimli bir şekilde teker teker gösterseniz bizim gibi yeni başlayanlar daha rahat bir sekilde anlayabilir çok sağolun.

 
At 8:01 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba
ellerinize sağlık.ben daha yeni örmeyi öğreniyorum.o yüzden anlattığınızdan pek birşey anlamadım acaba bunu resimli bir şekilde teker teker gösterseniz bizim gibi yeni başlayanlar daha rahat bir sekilde anlayabilir çok sağolun.

 
At 12:03 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

çok güzel anlatmışsınız agzınıza saglık ellerinize saglık

 
At 7:02 ÖS, Anonymous Adsız said...

sitenizden hiçbirşey anlamadım çok sıkıcı modelleri doğru dürüst anlatmamışsınız resimlere bakılarak birşey anlaşılmıyor

 
At 7:06 ÖS, Anonymous Adsız said...

senin ananı sikim munevver hanım senin amın kalkmıs sen bi kerhaneye gitte keyfin yerine gelsin

 

Yorum Gönder

<< Home