manolya

Pazar, Ocak 28, 2007

Örgü günleri 2

Sevgili Nalan'in ev sahipligini yaptigi 2. örgü etkinligine "son dakika patikleri" ile katiliyorum. Çok kolay ve çabuk örülebilen bu patikler birkaç saatte bitiyor.
Patikler icin açik sari ve beyaz yün, 4 numara sis kullandim.Sari ile 39 ilmek baslayip 1 sira düz ördüm. 2. sirada 1 kenar ilmeginden sonra 1 dolamaş, 17 düz, 1 dolama, 1 düz, 1 dolama, 17 düz, 1 dolama, 1 kenar ilmegi örerek 4 ilmek arttirmis oldum. 3., 5. ve 7. siralari düz ördüm. 4. sirada 2 düz, 1 dolama, 17 düz, 1 dolama, 3 düz, 1 dolama, 17 düz, 1 dolama 2 düz örerek 4 ilmek daha arttirdim. 6. sirada ayni sekilde 3 düz, 1 dolama, 17 düz, 1 dolama, 5 düz, 1 dolama, 17 düz, 1 dolama, 3 düz olarak arttirmalari tamamladim. Ingiliz lastigi ile 10 sira ördüm. Eksiltme siralarina geçip ortadaki 9 ilmegin iki yanindan gidis ve dönüs siralarinda ikiser ilmegi birlikte örerek toplam 31 ilmek kalana kadar eksiltme yaptim. Daha sonra 5. sirasinda ajur yaparak 8 sira haroso ördüm ve kestim. Patigin arkasindan harosonun basladigi yerden ilmekleri sise gecirerek beyaz ile 16 sira ajur ördüm ve kestim. Sari ile patigin yüzünden taban harososunun bittigi yerden tig ile geçerek belirginlesmesini ve düz durmasini sagladim. Iki minik cicek örüp patiklere diktim.
Biraz aceleye geldi ama umarim begenirsiniz.


37 Comments:

At 11:01 ÖÖ, Blogger NuR said...

Sevgili Manolya,
Öncelikle böyle etkinlikleri çok hoş bulduğumu söylemeliyim. Patiğin harika, daha önce görmediğim bir model, ellerine sağlık, çok şık. Diğer çalışmalarında çok özenliler, seni kutlarım, harikasın
Sevgiyle kal

 
At 1:34 ÖÖ, Blogger nagice said...

ellerine sağlık.harika olmuş

 
At 9:55 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

elinize sağlık.kesinlikle çok güzel ve farklılar bence. ama sanki söylediğiniz kadar kolay değil gibi. yani ingiliz lastiği ne demek, beyazla yaptığınız ajurlu kısım nasıl oluşuyor vs. şayet mümkünse fotoğraflı bir anlatım oluşturur musunuz? bir anne adayı olarak kızıma hazırlamak isterim. sevgiyle ve dostlukla kalın... fati

 
At 1:09 ÖS, Blogger manolya said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
At 1:12 ÖS, Blogger manolya said...

Hepinize çok tesekkür ederim, güzel sözleriniz ve ziyaretiniz için.
Ben de sizleri her firsatta ziyaret ediyor, hem güzel sarkilar dinliyor hem de harika örnekler görüyorum. Oytun'cugun maceralarini da yakindan takip ediyorum. Senin çoraplari çok seviyorum ben denemeyi düsünüyorum.
Allah tamamina erdirsin Fati, inanin yapmak anlatmaktan çok daha kolay. Ingiliz lastiginde örgünün yüzü düz olarak örülüyor, ters siralarda lastik gibi 1 düz, 1 ters fakat düz örülen ilmeklerde sisteki ilmege degil de bir alt siraya batiliyor. Ajur kismini size kolay gelen bir örnekte örebilirsiniz. Ben *1 düz, 1 dolama, 1 düz, 3 düz birlikte, 1 düz, 1 dolama* 1 düz olarak ördüm. Ters siralari da örgünün dik durmasi için düz ördüm, böylece haroso üzerine kurulmus ajurlu, basit bir örnek oldu. Kameram olmadigi için fotograf konusunda agabeyim bana destek oluyor, o bakimdan yaparken fotograflamak gibi bir sansim olmuyor ne yazik ki. Sorulariniz olursa cevaplamaya çalisirim.
Sevgiler

 
At 11:38 ÖÖ, Blogger Tuhfe said...

Cok seker olmus ellerine saglik.

 
At 11:38 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

örgü etkinliği için görüş isteyen arkadaş sanırım sensin.blog adresi vermemişsin de.arkadaşım modellerin telif hakkından sözediliyor doğru.blogda yayınlamamız için görüş sordum.mail yazdım cevap bekliyorum.oradan gelecek cevaba göre,bloğumda açıklama yapıcam.bu soru sana ait değilse,lütfen belirt,cevabı bloğumda vereyim

 
At 11:56 ÖS, Blogger Serra said...

ben cok begendim Manolya. Tarifini aldim, ya kendim ogrenicem ya anneme ordurecegim mutlaka lazim olunca.
Bu arada kumas pano yu senin dedigin gibi arkasina da benzer kumastan dikerek kurdela gecirip agzina torba yapmanin en guzeli olacagina karar verdim. Cok iyi bir fikir, tesekkurler.

 
At 9:28 ÖÖ, Blogger akçahan said...

Çok cici olmuş Manolya, ellerine sağlık.

 
At 10:24 ÖS, Blogger Serpilce said...

Sevgili Manolya,
Patiğin harika olmuş ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

 
At 6:19 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Manolya,
Dünya Kadınlar gününü kutlarım canım,
Sevgiyle kal

 
At 6:20 ÖS, Anonymous Adsız said...

Üstteki benim canım
Sennur
nurunsepeti.blogspot.com

 
At 2:54 ÖS, Anonymous Adsız said...

patikler çok güzel olmuş ellerinize sağlık

 
At 10:17 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Manolya patikler harika yelekler kazaklar hepside birbirinden güzel ellerine saglık.sevgiler munevce

 
At 1:50 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba,
Burada biraz alakasız olacak ama
yapraklı dantel başlığındaki yorum kısmında birinin isteği üzerine yazdığınız asil işkembe modelini yapmak için gerçekten çok uğraştım ama olmadı.
Resim de olmadığı için nereye kadar doğru yaptım nerde yalnış onu da bilemedim.Örneği açıklarken tırnak içinde yazdıklarınız açıklama mı yoksa önceki satırın devamı olarak
görülüp uygulanmalı mı anlayamadım
doğrusu.Sizden rica etsem zahmet olmaz sa fotoğraflı ve detaylı bir biçimde örneğin yapılışını anlatabilirmisiniz.Nette bir işkembe örneği videosu dolaşıyor ama
sanırım onun sizi verdiğiniz örnekle alakası yok biraz basit bir örnek.Şimdiden teşekkür ederim.
İyi günler...

 
At 11:18 ÖÖ, Blogger Nalan Kaplan said...

Manolya nerelerdesin canım ne zamandır görünmüyorsun ,umarım herşey yolundadır özlettin kendini :)

 
At 7:28 ÖS, Anonymous Adsız said...

Hayırlı kandiller.
Sevgiler,

 
At 11:32 ÖS, Blogger Eduardo Costa said...

www.noivas-arte.blogspot.com deseja 1 Pascoa feliz

 
At 4:57 ÖS, Anonymous Adsız said...

Hi, beautiful blog.

 
At 6:35 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba, ben berrince.blogspot.com dan www.berrince.com a geçtim rica etsem sayfandaki linkimi değiştirebişir misin?
Sevgiler,

 
At 11:11 ÖÖ, Blogger Tuhfe said...

Güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgilerimle.

 
At 8:18 ÖS, Anonymous Adsız said...

hikayeler - hikaye - fx15

 
At 8:43 ÖS, Blogger Haris said...

Very beautifull blog.

 
At 4:00 ÖS, Blogger NuR said...

Sevgili Manolya, hala yoksun, noldu, iyimisin, özlettin kendini. Hayırlı Ramazanlar vede hayırlı kışlar dilerim
Sevgiyle kal

 
At 12:47 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

sarı patikler harika ellerine sağlık çok beğendim ben ikinciye anneanne oluyorumda değişik örnekler arıyorum.iyi geceler dileğiyle hoşçakal

 
At 4:31 ÖS, Anonymous Adsız said...

Manolya'cığım nerelerdesin,hayırlı bayramlar dilerim!

 
At 1:20 ÖS, Blogger serinmavi said...

Emeğine sağlık,çok şirin ve hoş olmuş...sevgiler.....

 
At 3:51 ÖS, Anonymous Adsız said...

sitenize ilk defa defa giriyorum modelleri cok beyendim elinize saglık sitenizi eklicem sizde beni eklerseniz cok sevinirim şimdiden teşekkürler

 
At 5:51 ÖS, Blogger Beyhan said...

Manolya'cığım ben zaman zaman gelip bakıyorum sayfana ama sen bizleri iyice unuttun:(
Hoşça kal...

 
At 7:06 ÖÖ, Blogger Nalan Kaplan said...

Manolya'cığım sana ve ailene sağlıklı, huzurlu nice yıllar dilerim canım,sevgiler !

 
At 2:44 ÖS, Blogger one ben bir sey said...

manolyacım,
sizin ve ailenizin yeni yılını kutlarım sevgilerimle

 
At 4:53 ÖS, Blogger Beyhan said...

Mutlu yıllar Manolya'cığımmm.

 
At 1:09 ÖS, Blogger NAZLICA said...

Sevgili Manolya,sayfamda yorumunu okuyunca çok sevindim. Blog işini bıraktın sanıyordum, hemen hemen bir yıldır yazmıyorsun. Problem olmadığına sevindim. Sevgilerimle

 
At 12:31 ÖÖ, Blogger faziez said...

Guzel ve zevkli çalışmalar için sizi kutluyorum...Selam ve sevgiler....

 
At 8:18 ÖÖ, Blogger Bir Dut Masalı - nUnU said...

EL EMEKLERİNE ÇOK HAYRANIMDIR..
EMEK BAŞLI BAŞINA BİR SAYGIDIR ZATEN.
ELLERİNİZE SAĞLIK..
SEVGİLER.

 
At 10:22 ÖÖ, Blogger akçahan said...

Ne kadar hoş, ne kadar şık bir patik. Ben öremem de teyzelerine haber vereyim de kızıma da örsünler. Sevgilerimle tatlıM.

Babacığına Rabbimden rahmet diliyorum, ayrıca...

 
At 12:09 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

sizden ricaetsem şu ingiliz lastiğini bizlerin anlayacağı gibi anlatabilirmisiniz

 

Yorum Gönder

<< Home